Stichting Kerstdiner Dit is ons verhaal

Het-Kerstdiner_devider_goud

Hét Kerstdiner is oorspronkelijk ontstaan uit een initiatief van Ludan Schmid in samenwerking met een aantal leden van Pact MVO Hengelo. Zij vinden dat iedereen kerstfeest moet kunnen vieren, ook mensen die om lichamelijke, sociale of financiële redenen afgesloten dreigen te raken van de maatschappij.

• Jaar 1: Voedselbank Midden Twente | Poppodium Metropool Hengelo en Rabotheater
  • Jaar 2: Voedselbank Midden Twente | Poppodium Metropool Hengelo en Rabotheater
  • Jaar 3: De Zonnebloem Hengelo | Stadskantoor Gemeente Hengelo
  • Jaar 4: Voedselbank Midden Twente | Poppodium Metropool en Rabotheater
  • Jaar 5: De Zonnebloem Hengelo | ZGT Ziekenhuis Hengelo
  • Jaar 6: De Voedselbank Midden Twente | ROC van Twente in Hengelo en Rabotheater
  • Jaar 7: De Zonnebloem Hengelo | Brandweerkazerne Hengelo en ROC van Twente
  • Jaar 8: De Zonnebloem Hengelo | De Voedselbank Midden Twente | Brandweerkazerne Hengelo en ROC van Twente | Welbions | Wijkracht en Humanitas Twente
  • Jaar 9: Interakt Contour | Ambiq | JP van den Bent | De Twentse Zorgcentra en Aveleijn.
  • Jaar 10: CarintReggeland | TriviumMeulenbelt Zorg.
  • Jaar 11: Voedselbank Midden Twente | CT Stork College
  • Jaar 12: de Zonnebloem Hengelo | Stadskantoor gemeente Hengelo

Bestuur

Het bestuur van Stichting Hét Kerstdiner bestaat uit (vlnr.) Jort Annink (penningmeester), Odette van der Kuil (secretaris), Ludan Schmid (voorzitter) en Martijn Lebbink (algemeen bestuurslid)

De Details Milestones na 12 jaar het kerstdiner!

Het-Kerstdiner_devider_goud
Stichting_het_Kerstdiner_gelukkige-eters

Meer dan 2.850 genietende eters!

Stichting_het_Kerstdiner_uitgeserveerd

We hebben 11.250 gerechten uitgeserveerd!

Stichting_het_Kerstdiner_sponsoring

Meer dan 150 sponsoren!

Stichting_het_Kerstdiner_vrijwilliger

Jaarlijks meer dan 100 vrijwilligers!

Stichting_het_Kerstdiner_gelukkige-eters

Meer dan 2.850 genietende eters!

Stichting_het_Kerstdiner_sponsoring

Meer dan 150 sponsoren!

Stichting_het_Kerstdiner_uitgeserveerd

We hebben 11.250 gerechten uitgeserveerd!

Stichting_het_Kerstdiner_vrijwilliger

Jaarlijks meer dan 100 vrijwilligers!

Kerstgedachte

Tradities

Kookclub ProefVerlof

Vanaf het eerste jaar (2012) is amateur kookclub ProefVerlof betrokken bij het Kerstdiner. De kookclub draagt al deze jaren, volledig kosteloos, zorg voor het complete 5-gangen menu voor de ca. 200 tot 250 (volwassen) gasten.

Kookkclub ProefVerlof is een kookclub, opgericht in 2011, door een tweetal heren (Andre van der Wei en Ludan Schmid) die houden van lekker eten, vergezeld van een goed glas wijn; maar ook in zijn voor een goed gesprek en een beetje uitdaging zeker niet uit de weg gaan. Naast het creatief bezig zijn in de keuken is elke kookbijeenkomst een gezellig samenzijn met verassende resultaten op het bord, maar ook vriendschappen, zakelijke en maatschappelijke synergiën als gevolg. Inmiddels bestaat de club uit 17 leden; allemaal heren die deze passie delen. Onder leiding van de bezielde chef-kok Luc Gesing verricht de kookclub ieder jaar tijdens het Kerstdiner met veel enthousiasme weer een culinair wonder, rekening houdend met de doelgroep, dieetwensen en voedselallergieën.